Ние се спасяваме преди всичко чрез участие в страданията на Христос за нас

14.03.2015 г.
Автор: архим. Софроний /Сахаров/

Из „Литургичната молитва”

Навлизайки в земния живот на Господа, придобиваме божествената вечност, изпълнена с любов. В условията на днешната историческа действителност тази любов неизбежно страда, състрадава на другия и то „докрай”, до пълното си себепонизяване. По дара на Светия Дух ни се дава чудно благословение: да познаем в опита състоянията на Иисус Христос в степента, в която Отец благоволи към нас. Ние сме с Христос и на Тайната вечеря, и в Гетсимания, и на съда на Каяфа и на Пилат; носим заедно с Него кръста след изнурителните разпити и изтезанията; споделяме Неговата богооставеност и слизане в ада. И това следване на Христос е нашият кръст – невидим, но реален и известен на Бога.

А когато върху нас слезе нетварната Светлина, ни се дава радостта на възкресението и умът ни съзерцава Господа, Който се възнася там, отдето е дошъл /Йоан, 8:14/. Скъпи за мен са думите на апостол Павел: „Ако сте възкръснали заедно с Христа, търсете това, що е горе, дето Христос седи отдясно на Бога” /Кол. 3:1/.

Из "Ще видим Бога както си е", "Омофор", 2005 г., превод Ивайло Данов, Мила Игнатова

 

Още от Коментар

Библейски мотиви в богослужението в първите дни на Страстната седмица

13.04.2025 г. | Архангел.бг | Коментар

Над кои теми Църквата ни предлага да се замислим в богослужението през първите дни на Страстната седмица? Време за размисъл, но и за отговор на един важен въпрос: как се променям аз, знаейки, че за мене е дал живота Си Христос?

Алтернатива - април, 2025

03.04.2025 г. | Архангел.бг | Коментар

Излезе от печат априлският брой на „Алтернатива”. В навечерието на Празника на празниците си задаваме важни въпроси, отговорите на които подлагат на проверка вярата ни. Как преживяваме Възкресението - като еднократен акт, случил се някога, или като постоянно чувство на убеденост и увереност...

Алтернатива - март, 2025

04.03.2025 г. | Архангел.бг | Коментар

В началото на Великия пост си припомняме какво представлява той и каква е целта, която следваме? Че „жертвата не е самолишаване от нещо, а приношение. Акцентът не е върху отказването, а върху факта на доброволното принасяне. Резултатът ... е преобразяване на отношенията между нас и Бога”...

Какво се случва в центъра